3.12.2011

#4 - het duurde effe...

aloha,

het duurde effe, maar hier zijn de foto's + uitleg, ik probeerde gister avond om 11 uur mijn computer nog een beetje te laten werken maar daar had hij duidelijk geen zin in :D

ik had de oranje tas al eergisteren af, maar toen bedacht ik me dat ik er nog een moest maken en dan foto's tussen door maken voor een soort tutorial.


Dit is de oranje geworden:
      
het zijn niet zo'n goede foto's maar ik heb er ook een soort versierseltje van knopen er op gemaakt en ik heb er van die ringetjes ingezet en daar aan een zakje voor de binnenkant gemaakt voor bijvoorbeeld je mobiel of sleutel, want ik raak nog al snel alles kwijt xD

en dan nu de tutural, ik heb een ander shirt gebruikt en deze is ook kleiner dus de tas is ook kleiner:

je hebt nodig:
  • een shirt (aduh)
  • een goede stof schaar
  • naald en draad (of gewoon een naaimachine veel makelijker.)
  • wit potlood om op de stof te tekenen.











dan teken je met de potlood (ik heb het met pen gedaan anders kon je het niet zien) langs de mouwen (dat is straks je knip lijn. je tekent ook de hals, ik heb hem zo groot gemaakt dat mogelijk was want dat is de opening van de tas. je moet er wel voor zorgen dat de armsgaten nog wel passen anders krijg je de hengsels niet om, als het dus te klein is moet je het kleiner tekenen/knippen.






knip langs de lijnen allebei de lagen weg, van de mouwen kan je later nog versieringen maken of in de grote restjes zak stoppen, GO WE CYCLE (van die reclame :D)









als je het hebt weggeknipt lijk het op een soort hempje, nu moet je het "hempje" vouwen zodat de zij-naad aan de voor kant komt en zoals bij mij de print half aan de zijkant.















met een beetje fantasie kan je er al een tasje in zien, nu moet je het "tasje" binnenste-buiten-draaien. Het engiste wat je nu nog moet doen is de onderkant dicht naaien en de tas weer on-binneste-buiten-draaien (weet het goede woord er niet voor). Dan kan je het nog naar eigen smaak versieren, ik heb van de mouwen een paar vage bloementjes gemaakt die heb ik er op genaaid met een gouden knoop er bij (staat niet op de foto's).











Het eindresultaat:

ik heb dit idee van een youtube filmpje gehaald, weet de link niet meer, maar daar beplakte ze de binnenkant eerst helemaal met ducktape, zodat het sterker is. en nieten de onderkant dicht. ik heb eerst ook geprobeert om het te nieten maar dat wou niet lukken. de tassen zijn trouwens best stevig, ik heb een hele dag met de oranje tas gelopen met een aardige zware inhoud erin, zoals boeken voor school enzo (als je het toch niet vertrouwd zou ik meerdere keren de onderkant dicht naaien, dus meerdere steken over of naast elkaar.)


ik hoop dat jullie ze leuk vinden en ik wacht op reacties.

HUGS AND KISSES
xxMarit

6 opmerkingen:

Handige An zei

hey marit,
superleuk gedaan! en lekker simpel, das altijd fijn met die nog niet zo'n goed ontwikkelde skills van mij ;)
en al meteen een tutorial, goed bezig zeg!

xxMarit zei

dankje, ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want ben nogal een raaskaller

Dutch Apple zei

Hej Marit! Wat issie leuk geworden :-)
Leuk ook die knoopjes in een groepje bij elkaar :-)
De tutorial was ook duidelijk hoor, prima!
Op naar het volgende project ;-)

Groetjes!

xxMarit zei

dankje wel dutch apple!!

Dyantha zei

Leuk gedaan!

Effie zei

Leuk geworden en leuke tutorial!